بهترين روانشناس تهران

۶ بازديد

آيا در جستجوي بهترين روانشناس تهران هستيد؟ چقدر درباره¬ي الزام مراجعه به يك دكتر روانشناس خوب مي دانيد؟ آيا تعدد متدها و افراد فعال در خدمات روانشناسي شما را سردرگم كرده است؟

يافتن دكتر روانشناس خوب در شهرهاي بزرگ خصوصاً تهران كمي پيچيده است. چرا كه از طرفي اين شهر پرجمعيت است و ممكن است افراد در پي يافتن دكتر روانشناس مناسب به تهران بيايند، پس رزرو نوبت تعدادي از روانشناسان سخت و دشوار است و از طرف ديگر وجود افراد متعدد كه با عناوين مختلف به درمانگري مشغول‌ اند، كار را براي انتخاب روان­شناس سخت مي­كند. اين محتوا به شما كمك مي­كند تا اطلاعات بيشتري درباره­ي الزام مراجعه به دكتر روان­شناس خوب و بهترين روانشناس تهران به دست آوريد.

چرا بايد به دكتر روان­شناس مراجعه كنيم؟

براي اينكه الزام مراجعه به دكتر روان­شناس را شرح دهيم، ابتدا مثالي را شرح مي­ دهيم.

فرض كنيد كه اتفاقي تكه­ اي شيشه شكسته شده در پاي شما فرو مي ­رود و پاي شما به ‌شدت زخمي مي ­شود، بهترين واكنش عملي براي اين رويداد آن است كه خود را به بيمارستان يا درمانگاه برسانيد، احتمالاً درمانگر معالج ابتدا زخم شما را با مواد ضدعفوني‌كننده تميز مي كند، در هنگام ضدعفوني شما درد و سوزش را حس مي ­كنيد، اما مي­دانيد كه الزاماً بايد درد را تحمل نماييد وگرنه زخم عفونت كرده و مشكلات بيشتري را براي شما ايجاد ­مي كند. سپس دكتر زخم ضدعفوني شده را پانسمان مي كند تا در طول درمان زخم با آلودگي­ها و اجسام فيزيكي تماس نداشته باشد، ممكن است زخم به بخيه نيز نياز داشته باشد.

اما اگر در حين حادثه به درمانگاه يا بيمارستان دسترسي نداشته باشيد چه مي­ كنيد، حداقل كاري كه مي­كنيد آن است كه همين كارها را به‌صورت دست و پا شكسته خودتان انجام مي دهيد، يعني زخم خود را با بتادين يا آب معمولي تميز كرده و بعد با بانداژ يا گاز يا پارچه­ تميز كه در دسترستان است، روي زخم را مي پوشانيد. اين اعمال كاملاً بديهي هستند.

ممكن است بگوييد اين مثال چه ارتباطي با مسئله بهترين روانشناس تهران دارد؟ در جواب مي­گوييم عجله نكنيد، مطالعه مقاله را ادامه دهيد.

حال فرض كنيد شما روح و روانتان زخمي شده است، آيا در صورت زخمي شدن روح و روانتان، سريعاً براي پانسمان و معالجه آن اقدام مي كنيد؟ آيا همانند زخم فيزيكي، خود مراقبتي را بلديد؟ جواب اكثر افراد به اين سؤال منفي است. چه مي­گوييد اگر بگوييم اغلب افراد با آسيب­هاي ناشي از والدين ناكارآمد در كودكي و روابط ناسالم در بزرگ‌سالي و... آكنده از زخم­هاي روحي هستند و بدون پانسمان در جامعه رها شدند؟ حال متوجه شديد كه چرا هريك از ما مي­بايست به روان­شناس مراجعه كنيم؟ اما چرا اين­گونه است؟

يك روانشناس خوب در تهران چه خدمات درماني ارائه مي نمايد؟

زماني كه شما به يك دكتر روانشناس تهران مراجعه مي كنيد، او با تغيير رفتار، احساسات و افكار شما، سعي مي كند به شما در رفع مشكلات كمك كند. بهبود روابط بين فردي و افزايش كاركرد نظام خانواده از ديگر اهداف مراجعه به يك متخصص روانشناس است. روانشناس به شما كمك مي كند زندگي سالم تر را تجربه كنيد. طبق گزارش پژوهش هاي علمي نظر سنجي ها نشان مي دهد بيش از 70% كساني كه از مشاوره ها و درمان هاي روانشناسي استفاده مي كنند، آن را مفيد مي دانند. برخي نتايج بدست آمده از جلسات مشاوره و روانشناسي عبارتند از:

  • رهايي از اضطراب و استرس
  • حل تعارض با شريك زندگي
  • مقابله با تغييرات زندگي همچون از دست دادن عزيزان
  • مديريت هيجان ها از قبيل مديريت خشم
  • مقابله با انواع فوبيا و ترس ها
  • حل تعارض هاي بنيادي كه ريشه در گذشته دارد
  • ترك رفتار هاي اجباري همچون وسواس
  • كاهش پايدار علائم افسردگي
  • بهبود كاركرد  كلي فرد
  • دست يابي به ارزش و معني زندگي
  • كاهش نوسانات خلقي

اين موارد از جمله مشكلاتي هستند كه مي توانيد به راحتي براي حل آنان به يك دكتر روانشناس خوب در تهران از دكتر جمله دكتر علوي نژاد مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.